آموزش های دوچرخه سواری

بررسی‌ دوچرخه‌ی ولوپرو مدل vp8000

دوچرخه‌ی ولوپرو برندی متولدشده در اوایل سال ۲۰۲۱، در قلب گروه شکاری است.

این برند علی‌رغم تولد جدید، تجربه‌ی ۳۰ساله‌ی گروه شکاری را برای پشتیبانی خود ‌به‌همراه دارد. این برند با هدف ترغیب خوانواده‌های ایرانی در جهت استفاده از دوچرخه، طراحی و به بازار ایران ارائه شده و با استقبال چشم‌گیری نیز روبه‌رو بوده‌است. دوچرخه‌های برند ولوپرو گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده‌های روزمره‌اند و درست به همین دلیل در این بخش دوچرخه‌ی ولوپرو مدل vp8000 را معرفی و بررسی کرده‌ایم تا با مطالعه‌ی این نوشته، انتخابی آگاهانه برای خرید آن داشته باشید.

 

دیزاین دوچرخه‌ی ولوپرو

در نگاه اول به دوچرخه‌ی ولوپرو مدل vp8000، می‌توان طراحی مدرن و به‌روز آن را به‌خوبی مشاهده کرد. دوچرخه‌ی ولوپرو مدل vp8000-d با آنکه یک دوچرخه‌ی میان‌رده‌ و اکونومی است، طراحی فریم یا همان بدنه‌ی آن بیشتر به دوچرخه‌ای رده‌بالا شباهت دارد. قوس میله‌ (TOP TUBE)، این دوچرخه را بیشتر به یک دوچرخه‌ی رده‌بالا نزدیک می‌کند تا دوچرخه‌ای میان‌رده. و این طراحی زیبا اولین بخشی از دوچرخه است که نظرات را به خود جلب می‌کند.

آلیاژ بهکاررفته در دوچرخه‌ی ولوپرو

گروه شکاری همواره در کیفیت بدنه‌ی دوچرخه‌های خود بسیار سخت‌گیرانه عمل می‌کند. به همین جهت آلیاژ استفاده‌شده در دوچرخه‌های ولوپرو از آلیاژ محبوب آلومینیوم ۶۰۶۱، تولید می‌شود. این آلیاژ مقاومت بسیار بالایی دارد و همچنین وزن آن بسیار مناسب است. و نتیجه‌ی نهاییِ ساخت بدنه از این آلیاژ، دوچرخه‌ای سبک و بسیار مقاوم است.

طراحی سیم از داخل

به نظر ما طراحی سیم از داخل بدنه از مواردی است که چشم را به‌سرعت به خود جلب می‌کند. این طراحی که تاکنون برای دوچرخه‌های رده‌بالا صورت می‌گرفت، اکنون در دوچرخه‌های رده اکونومی ولوپرو هم در نظر گرفته شده‌است که زیبایی این دوچرخه را بیشتر کرده. علاوه‌بر زیبایی، عملکرد تغییر دنده را هم تسهیل می‌کند؛ به‌صورتی که سیم دنده در داخل یک روکش سرتاسری که از داخل بدنه عبور کرده‌ طراحی شده‌است. این طراحی باعث جلوگیری از ورود خاک و گردوغبار به داخل روکش سیم دنده می‌شود و در درازمدت عملکردی روان‌تر برای تغییر دنده به همراه دارد.

دوشاخ دوچرخه‌ی ولوپرو

دوشاخ استفاده‌شده در این دوچرخه مجهز به سیستم قفل‌شو است. سیستم قفل‌شو برای دوچرخه‌سواری در شهر و مسیرهای مسطح ویژگی مهمی به حساب می‌آید. کمک دوشاخ برای جلوگیری از فشارهای وارده در مسیرهای خاکی است و دوچرخه‌سواری لذت‌بخشی را در مسیرهای خاکی به همراه دارد، اما این دوشاخ کمک‌دار در مسیرهای مسطح و آسفالت باعث اتلاف انرژی می‌شود؛ به همین جهت دوشاخ‌های قفل‌شو کاربری را برای دوچرخه‌سواری در مسیرهای آسفالت آسان خواهند کرد.

درنتیجه این دوچرخه برای استفاده در شهر بسیار گزینه‌ی مناسبی است.

سیستم ترمز دوچرخه‌ی ولوپرو مدل vp8000

دوچرخه‌ی ولوپرو مجهز به سیستم ترمز دیسک مکانیک است. ترمزهای دیسکْ عملکرد بسیار بالاتری نسبت به ترمزهای وی‌برک دارند و در شرایط بارانی عملکردشان عالی‌ است. علاوه‌بر آن اگر طوقه‌های دوچرخه دچار آسیب و لنگی شوند، این ترمزها بر خلاف ترمزهای وی‌برک خاصیتشان را از دست نمی‌دهند.

سیستم دنده‌ی دوچرخه‌ی ولوپرو مدل vp8000

دوچرخه‌ی ولوپرو از سیستم‌های دنده‌ی نام‌آشنای شیمانو بهره می‌برد. شیمانو ژاپن شناخته‌شده‌ترین کمپانی تولید‌کننده‌ی قطعات دوچرخه است که محصولات آن را روی برترین برندهای دوچرخه‌ی جهان می‌توان ملاحظه کرد. روی این دوچرخه، سیستم‌دنده شیمانو مدل ترنی استفاده شده‌است. در عقب دوچرخه خودرو ۷‌تایی و در جلو طبق قامه‌‌ی ۳‌تایی پروویل قرار دارد که مجموع ۲۱ دنده را برای این دوچرخه ‌همراه دارد. این تعداد دنده برای ترددهای روزانه در شهر و همچنین دوچرخه‌سواری در مسیرهای پر از سربالایی و سرپایینیِ پارک‌های جنگلی بسیار مناسب است.

کرپی و فرمان زوم و لوله‌ی زین

دوچرخه‌ی ولوپرو از قطعات بسیار با‌کیفتی در رده‌ی دوچرخه‌های اکونومی بهره می‌برد. استفاده از کرپی و فرمان و لوله‌ی زین از برند نام‌آشنای زوم، گواه بر کیفیت بالای این دوچرخه است. حتی در قطعاتی که شاید در نگاه اول به چشم نیایند هم از برندهای نام‌آشنا استفاده شده‌است.

 

ضامن چرخها

ضامن چرخ‌ها در رده‌ی دوچرخه‌های اکونومی یک مزیت مهم به‌شمار می‌آید. به کمک ضامن چرخ عقب و جلو، به‌راحتی می‌توان چرخ‌ها را باز و دوچرخه را برای جابه‌جایی آماده کرد. همچنین در زمان پنچری دوچرخه می‌شود به کمک ضامن، چرخ را باز کرده و تیوب را تعویض کرد.

 

دوچرخه‌ی ولوپرو مدل vp8000 برای چهکسانی مناسب است؟

ولوپرو مدل vp8000 دوچرخه‌ای همه‌کاره است. در واقع این دوچرخه در رده‌ی دوچرخه‌های کوهستان اسپرت قرار می‌گیرد که محبوب‌ترین سبک دوچرخه برای استفاده‌های روزمره در ایران است. این دوچرخه در مسیرهای خاکی و پارک‌های جنگلی و کوهستانی عملکردی عالی دارد و برای استفاده در شهر و همچنین ورزش و کارهای روزانه بسیار ایده‌آل است. با توجه به سایزهای موجود در مدل‌های دیگر، برند ولوپرو برای استفاده‌ی بانوان و آقایان مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *