آموزش های دوچرخه سواری

بررسی دوچرخه‌ برند اوکی 26 مدل k1210

برای بررسی دوچرخه‌ی اوکی ابتدا نگاهی به برند آن می‌اندازیم و سپس بدنه‌ و لوازم این دوچرخه را بررسی می‌کنیم و در‌نهایت‌، درمورد کیفیت آن صحبت خواهیم کرد. خواهیم گفت که چرا این دوچرخه انتخابی ایدئال برای افرادی است که تصمیم دارند برای تردد، تفریح و یا ورزش از دوچرخه استفاده کنند.

برند اوکی فعالیت خود را در سال 1369 در گروه شکاری آغاز کرد و با هدف ارائه‌ی دوچرخه‌های استاندارد و باکیفیت و برای طیف کامل خانواده‌ها با شعار «اوکی دوچرخه‌ای برای خانواده‌ها»  محصولات خود را روانه‌ی بازار کرد و با توجه به تنوع و کیفیت بالای دوچرخه‌ها در رده‌ی اکونومیک، به‌سرعت توانست به یکی از برندهای محبوب تبدیل شود.

بدنه دوچرخه اوکی

اگر از خوانندگان محتوای تولیدشده در گروه آموزشی شکاری باشید حتماً می‌دانید که ما برای بررسی یک دوچرخه ابتدا به بدنه‌ی آن خواهیم پرداخت، چون بدنه‌ مهم‌ترین بخش دوچرخه است. در تولید دوچرخه اگر بدنه‌ی خوبی نداشته باشید نمی‌توانید لوازم باکیفیتی رویش نصب کنید. همان‌طور که همیشه می‌گوییم بدنه‌ی دوچرخه همانند شاسی یک ماشین است و نمی‌توان موتور 12 سیلندر را روی شاسی یک خودرو ضعیف قرارداد.

گروه شکاری به کیفیت محصولات ارائه‌شده‌ی خود اهمیت بسیاری می‌دهد، به همین دلیل استفاده از بهترین متریال‌ را در دستور کار تمامی برندهای متعلق به خود قرار داده است. از‌این‌رو برای تولید بدنه‌ی دوچرخه‌ی اوکی مدل k1210 از آلیاژ محبوب 6061 آلومینیوم استفاده شده است. این آلیاژِ تکامل‌یافته، یکی از آلیاژهایی است که برای ساخت هواپیما استفاده می‌شده است که اکنون با کمی تغییر در فرمول‌های آن به آلیاژی ایدئال برای بدنه‌ی دوچرخه تبدیل شده است.

دوشاخ دوچرخه اوکی 26

دوشاخ قفل‌شو nova

دوچرخه‌ی اوکی مدل k1210 مجهز به دوشاخ قفل‌شو nova است. مهم‌ترین ویژگی این دوشاخ، سیستم قفل‌شوی آن است که کمک می‌کند بتوانید در مسیرهای کف و بدون دست‌انداز که نیازی به کمک دوشاخ وجود ندارد آن ‌را به‌راحتی قفل کنید. کمک دوشاخ بااینکه دوچرخه‌سواری را در مسیرهای ناهموار راحت و لذت دوچرخه‌سواری را صدچندان می‌کند دارای معایبی هم هست. کمک دوشاخ در مسیرهای کف و بدون دست‌انداز و همچنین در مسیرهای آسفالت که نیازی به کمک دوشاخ وجود ندارد (در زمان رکاب‌زدن و فشار حاصل از وزن دوچرخه‌سوار و فشار روی رکاب، کمک دوشاخ به‌صورت طبیعی کمی دچار بازی می‌شود) باعث اتلاف انرژی می‌شود که در دوشاخ nova قفلی برای جلوگیری از این اتفاق در نظر گرفته شده است که دوچرخه‌سوار در مسیرهای مسطح می‌تواند به‌راحتی سیستم کمک دوشاخ را قفل کند و باکیفیت بالاتری به دوچرخه‌سواری بپردازد.

سیستم دنده دوچرخه اوکی

سیستم دنده‌ی دوچرخه‌ی اوکی مدل K1210

این دوچرخه مجهز به خودرو شیمانو 7 تایی در عقب و طبق 3 تایی در جلو است که تعداد 21 دنده  برای این دوچرخه فراهم کرده است. عمل تغییر دنده با شیفتر شیمانو  ST-EF500 و

به‌وسیله‌ی شانژمان و طبق‌عوض‌کن شیمانو مدل ترنی صورت می‌گیرد که در نوع خود جزو بهترین‌های این رده قرار دارند و در مجموع یک سیستم دنده‌ی عالی برای انواع مسیرها و به‌ویژه برای تردد در شهر و مسیرهایی با فراز‌و‌نشیب بسیار است.

سیستم ترمز وی برک دوچرخه اوکی

سیستم ترمز وی‌ – برک

دوچرخه‌ی اوکی مدل K1210 مجهز به سیستم ترمز وی‌ـ‌برک است. سیستم‌های ترمز وی‌ـ‌برک قدرت ترمزهای دیسک هیدرولیک را نداشته و معایب بسیارِ دیگری مانند تنظیم ساده و وزن بسیار کمتر از نوع دیسک، را نیز دارند. این سیستم‌های ترمز برای ترددهای داخل شهر ایدئال هستند و قیمت مناسب‌تر آن‌ها نسبت به ترمز هیدرولیک، این دوچرخه را بسیار مقرون‌به‌صرفه کرده است که با قیمتی عالی می‌توان دوچرخه‌ای باکیفیت بسیار بالاتر از هزینه‌ای که پرداخت می‌شود دریافت کرد.

لوازم جانبی

لوازم جانبی دوچرخه‌ی اوکی مدل K1210 نظیر کرپی، فرمان، لوله‌زین از محصولات اختصاصی گروه شکاری تأمین شده‌اند که درمجموع لوازم باکیفیت و ایدئالی برای دوچرخه‌ی اوکی محسوب می‌شوند.

چرا دوچرخه‌ی اوکی مدل k1210 انتخابی مناسب است؟

این دوچرخه با بدنه‌ی آلومینیومی و لوازم شیمانو ترنی و همچنین دوشاخ کمک‌دار قفل‌شو nova یک انتخاب مناسب و مقرون‌به‌صرفه برای استفاده‌های داخل شهر، دوچرخه‌سواری در پارک‌ها و پارک‌های جنگلی است. طراحی بدنه‌ی این دوچرخه در سبک دوچرخه‌های کوهستان اسپرت قرار می‌گیرد؛ بنابراین برندی همه‌کاره است و در هر مکانی می‌توانید از آن استفاده کنید.

از کجا تهیه کنیم؟

دوچرخه‌های اوکی را می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر سراسر کشور تهیه کنید. گروه شکاری دوچرخه‌های اوکی را به سراسر ایران ارسال می‌کند. از طریق تماس با فروشگاه مرکزی گروه شکاری می‌توانید اطلاعات موردنیاز جهت تهیه‌ی این دوچرخه و دیگر دوچرخه‌ها را کسب کنید و یا به‌صورت حضوری در خیابان قلمستان (گمرک) از تنوع بالای این برند بازدید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *