آموزش های دوچرخه سواری

معرفی دوچرخه‌ی راکی مدل C1710

دوچرخه راکی

در این مقاله تصمیم داریم دوچرخه‌ی راکی مدل C1710 را بررسی و معرفی کنیم، به همین جهت ابتدا نگاهی به برند راکی می‌اندازیم و سپس کیفیت فریم و یا همان بدنه‌ی دوچرخه و لوازم به‌کار‌رفته در آن را بررسی خواهیم کرد.

برند راکی سال 1372 در گروه شکاری متولد و به بازار مصرف عرضه شد. دوچرخه‌های راکی توانستند کیفیت فوق‌العاده‌ای در رده‌ی دوچرخه‌های مقرون‌به‌صرفه ارائه دهند. کیفیت بالای دوچرخه‌های راکی توانست این برند را به‌سرعت به یکی از پرفروش‌های این رده از محصولات تبدیل کند. امروز برند راکی با تداوم در کیفیت و نوآوری در محصولات در جهت رضایتِ علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری به برندی مورداعتماد و محبوب بدل شده است.

برای بررسی این دوچرخه‌ در ابتدا باید نگاهی به بدنه‌‌اش داشته باشیم چراکه بدنه‌ی‌ دوچرخه مهم‌ترین بخش آن است. اگر فریم و یا بدنه‌ی باکیفیتی نداشته باشیم نمی‌توان لوازم مناسب و باکیفیتی روی آن سوار کرد. فریم و یا همان بدنه‌ی دوچرخه همانند بدنه‌ی یک هواپیماست؛ اگر اسکلت و بدنه‌ی هواپیما مقاوم و باکیفیت نباشد نمی‌توان موتورهای قوی روی آن نصب کرد. برای نصب لوازم باکیفیت نیاز است بدنه‌ای با استحکام و مقاوم داشت. بدنه‌ی دوچرخه‌ی راکی مدل C1710 همانند اکثر محصولات برندهای گروه شکاری از آلیاژ آلومینیوم 6061 تولید می‌شود. اگر علاقه‌مند به دنیای دوچرخه باشید حتماً می‌دانید که این آلیاژ محبوب‌ترین آلیاژ آلومینیوم برای تولید بدنه‌ی‌ دوچرخه است. این متریال، بسیار سبک است و مقاومت مطلوبی دارد و همچنین از مزایای دیگر این آلیاژ، انعطاف آن برای خمش‌ها و شکل‌دهی‌های موردنظر برای ساخت فریم دوچرخه است.

دوچرخه‌ی راکی مدل C1710 در بخش بالایی میله dwntube که به پیشانیِ دوچرخه متصل می‌شود دارای بخشی تقویت‌شده است که بدنه‌ی این دوچرخه را در برابر فشار‌های وارد‌شده در مسیرهای ناهموار مقاوم‌تر از دیگر دوچرخه‌ها می‌کند.

دوشاخ دوچرخه راکی گروه شکاری

دوشاخ قفل‌شو NOVA

کیفیت دوشاخ دوچرخه بعد از بدنه‌ی آن دارای اهمیت بالایی است چون فشار زیادی به دوشاخ وارد می‌شود. به همین دلیل در این مدلِ دوچرخه‌ی راکی، از دوشاخ‌های باکیفیت NOVA استفاده شده است. این دوشاخ در‌‌عینِ‌حال که دارای مقاومت بالایی است و سیستم تعلیق خوبی برای این رنج دوچرخه دارد به سیستم قفل‌شو هم مجهز است به این معنا که دوچرخه‌سوار در مسیرهای کفی، آسفالت و بدون دست‌انداز می‌تواند برای جلوگیری از اتلاف انرژی قفل دوشاخ را ببندد که دوشاخ در مسیرهایی که نیاز به بازی و دفع ضربات ندارد بازی نکند؛ زیرا همان‌طورکه کمک دوشاخ ضرباتی را که از زیر به دوچرخه وارد می‌شود دفع می‌کند فشاری که دوچرخه‌سوار برای حرکتِ رو به ‌جلو به رکاب‌ها وارد‌‌کرده را هم می‌تواند تا مقداری دفع کند. به همین دلیل قفل دوشاخ یکی از مزیت‌های خوب دوچرخه‌ی‌ راکی مدل c1710 به‌ حساب می‌آید.

شانژمان دوچرخه راکی

سیستم دنده‌ی شیمانوِ دوچرخه‌ی راکی

دوچرخه‌ی راکی مدل c1710 مجهز به سیستم دنده‌ی 21 سرعتِ شیمانو ژاپن است که این مورد خود گویای کیفیت بالای این دوچرخه در رده‌ی دوچرخه‌های مقرون‌به‌صرفه است. این دوچرخه در عقب به خودرو 7 سرعتِ شیمانو و در جلو به طبق 3 سرعتِ محصول اختصاصی شکاری مجهز است و عمل تعویض دنده به‌وسیله‌ی سیستم دنده‌ی ترنی شیمانو صورت می‌گیرد که درمجموع کیفیت قابل‌‌قبولی برای این دوچرخه به همراه دارد.

سیستم دنده‌ی به‌کار‌ر‌فته در این دوچرخه آن را مناسب برای دوچرخه‌سواری در هر فضایی می‌کند. با این سیستم دنده در هر مسیری و با هر شیبی به‌راحتی می‌توانید پیمایش کنید و مسیرهای موردعلاقه‌ی خود را رکاب بزنید.

ست ترمز دوچرخه راکی

سیستم ترمز وی‌برک

دوچرخه‌ی راکی مدل c1710 از سیستم ترمز وی‌برک استفاده می‌کند. این سیستم ترمز، دارای کیفیت مطلوبی است و از مزایای آن می‌توان به وزن کم، قدرت ترمزگیری خوب و تنظیمات راحت آن اشاره کرد.

کرپی و فرمان دوچرخه راکی

لوازم جانبی

لوازم جانبیِ دوچرخه‌ی راکی مدل c1710 نظیر کرپی، فرمان، لوله‌زین از محصولاتِ اختصاصیِ گروه شکاری تأمین شده‌اند که درمجموع لوازمی باکیفیت و ایدئال برای دوچرخه‌ی راکی به‌حساب می‌آیند.

دوچرخه راکی 26 گروه شکاری6

دوچرخه‌ی راکی مدل C1710 برای چه کسانی مناسب است؟

این دوچرخه با بدنه‌ی آلومینیومی و لوازم شیمانو ترنی و همچنین دوشاخ کمک‌دار قفل‌شو nova یک انتخاب ایدئال و مقرون‌به‌صرفه برای استفاده‌های داخل شهر و دوچرخه‌سواری در پارک‌های جنگلی است.

از کجا تهیه کنیم؟

دوچرخه‌های راکی را می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر سراسر کشور تهیه کنید. گروه شکاری دوچرخه‌های راکی را به سراسر ایران ارسال می‌کند. از طریق تماس با فروشگاه مرکزی گروه شکاری می‌توانید اطلاعات موردنیاز جهت تهیه‌ی این دوچرخه و همچنین دیگر دوچرخه‌ها را کسب کنید و یا به ‌صورت حضوری در خیابان قلمستان (گمرک) از تنوع بالای این برند بازدید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *