بررسی دوچرخه المپیک مدل 01500

دوچرخه المپیک سایز 26 مدل 01500
10 اکتبر 2020

در این مقاله از تیم آموزشی گروه شکاری تصمیم داریم دوچرخه‌ی المپیک مدل 01500 را بررسی کنیم. ابتدا نگاهی به برند این دوچرخه می‌اندازیم و سپس بدنه، دوشاخ و لوازم آن را بررسی خواهیم کرد.

برند دوچرخه‌ی المپیک متعلق به گروه شکاری است که در سال 1379 با هدف ارائه‌ی محصولات استاندارد و با‌‌کیفیت در ده‌ها مدل براساس سایز و سلیقه‌ی ایرانیان فعالیت خود را آغاز کرد. اکنون این برند در جایگاه یکی از برندهای شناخته‌شده‌ی گروه شکاری، در بازار ایران قرار دارد.

بدنه‌ی دوچرخه‌ی المپیک

بدنه‌ی دوچرخه‌ی المپیک از آلیاژ آلومینیم 6061 تولید می‌شود. اگر از خوانندگان وب‌سایت گروه شکاری باشید احتمالاً اطلاع دارید که این آلیاژ محبوب‌ترین آلیاژ آلومینیوم در ساخت بدنه‌ی دوچرخه است. بدنه‌های ساخته‌شده از این آلیاژ علاوه‌بر آنکه وزن بسیار کمی دارند از مقاومت بالایی هم برخوردارند. در واقع آلیاژ آلومینیوم به‌دلیل مزایای بی‌شمار آن در ساخت بدنه‌ی دوچرخه در این صنعت یکه‌تاز است. از مزایای دیگر این آلیاژ شکل‌پذیری آن است که باعث می‌شود به‌وسیله‌ی مراحل مختلف، بدنه‌های بسیار زیبایی را برای دوچرخه بتوان تولید کرد. به همین جهت گروه شکاری در اکثر دوچرخه های برند خود از این آلیاژ بهره می‌برد.

سیستم دوشاخ دوچرخه المپیک

دوشاخ دوچرخه‌ی المپیک

دوشاخ دوچرخه بعد از فریم یا همان بدنه مهمترین بخش دوچرخه است چرا‌که وزن و فشار بسیار زیادی را باید تحمل کند به همین جهت در دوچرخه‌ی المپیک مدل 01500 از دوشاخ هایnova  کمک‌دار استفاده شده است که در سبک و رده‌ی خود بسیار با‌کیفیت است. دوشاخ nova کمک‌دار، سواری لذت‌بخشی در مسیر‌های خاکی و پر دست‌انداز برای علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری به همراه خواهد داشت. دوشاخ‌های کمک‌دار بهترین گزینه برای دفع ضربات ناشی از دست‌اندازهای جاده هستند.

سیستم دنده شیمانو دوچرخه المپیک

سیستم دنده‌ی دوچرخه‌ی المپیک مدل 01500

این دوچرخه مجهز به سیستم دنده‌ی‌ شیمانو 21 سرعته است که در عقب خودرو 8 سرعته و در جلو 3 سینی طبق دارد. عمل تعویض دنده به‌وسیله‌ی شانژمان شیمانو ترنیTZ  در عقب، شیمانو ترنی در جلو و همچنین دسته‌ی دنده‌ی شیمانو ST-EF500 صورت می‌گیرد که در مجموع سیستم تعویض دنده‌ی ایدئالی در رده‌ی دوچرخه‌های مقرون‌به‌صرفه به حساب می‌آید.

سیستم ترمز دوچرخه المپیک

سیستم ترمز وی‌برک

دوچرخه‌ی المپیک مدل 01500 از سیستم ترمز وی‌برک بهره می‌برد. سیستم‌های ترمز وی‌برک قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به ترمز‌های دیسک هیدرولیک دارند و این موضوع کمک می‌کند قیمت تمام‌شده‌ی دوچرخه بسیار پایین‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر شود. این ترمزها قدرت عملکرد قابل‌قبولی دارند. از مزایای آن می‌توان به وزن کم و تنظیمات راحت آن اشاره کرد.

 

کرپی دوچرخ المپیک

لوازم جانبی

لوازم جانبی دوچرخه‌ی‌ المپیک مدل 01500 نظیر کرپی، فرمان، لوله زین از محصولات اختصاصی گروه شکاری تأمین شده‌اند که درمجموع لوازم باکیفیت و ایدئالی برای دوچرخه‌ی المپیک به حساب می‌آیند.

طوقه‌های آلومینیومی

دوچرخه‌ی المپیک مدل 01500 مجهز به طوقه‌های آلومینیومی 3 سانتی‌متریِ 36 پره است. مجموع اطلاعات ارائه‌شده یک مزیت برای دوچرخه‌های مقرون‌به‌صرفه است.

دوچرخه المپیک

این دوچرخه مناسب چه کسانی است؟

این دوچرخه یک انتخاب عالی برای اشخاصی است که تصمیم دارند از دوچرخه به‌عنوان وسیله‌ی روزانه (برای تردد یا ورزش) استفاده کنند. به‌علاوه این دوچرخه می‌تواند در مسیر‌های خاکیِ سبک و پارک‌های جنگلی، دوچرخه سواری لذت‌بخشی برایتان به‌همراه داشته باشد.

از کجا تهیه کنیم؟

دوچرخه های المپیک را می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر سراسر کشور تهیه کنید. گروه شکاری این دوچرخه‌ها را به سراسر ایران ارسال می‌کند. از طریق تماس با فروشگاه مرکزی گروه شکاری می‌توانید اطلاعات موردنیاز جهت تهیه‌ی این دوچرخه و همچنین دیگر دوچرخه ها را کسب کنید و یا به‌صورت حضوری در خیابان قلمستان (گمرک) از تنوع بالای این برند بازدید نمایید.

 

 

 

نظرات کاربران