بررسی دوچرخه اورلرد مدل SPIRIT

استانداردهای دوچرخه
20 سپتامبر 2020

امروز در گروه تحریریه‌‌ی شکاری تصمیم داریم دوچرخه‌ی اورلرد مدل Spirit  را معرفی کنیم. این دوچرخه بهترین انتخاب برای دوچرخه‌سواری در طبیعت، پارک‌های جنگلی و همچنین مناسب تردد در شهر و استفاده‌ی روزمره است. در واقع Spirit overlord  دوچرخه‌ای همه‌کاره است. برای معرفی و بررسی اورلرد باید در ابتدا نگاهی به کارخانه‌ی سازنده‌ی آن داشته باشیم و سپس به فناوری بدنه و لوازم آن بپردازیم.

معرفی شرکت اورلرد تایوان

شرکت اورلرد تایوان یکی از کارخانه‌های بزرگ دوچرخه‌سازی در جهان است که طراحی و ساخت دوچرخه را انجام می‌دهد. دفاتر تحقیق و توسعه‌ی (R&D) آن در کشورهای کانادا، تایوان و چین مستقر هستند و کارخانه‌های این شرکت در تایوان و چین قرار دارند. شاید نام برند اورلرد را مانند برندهای پرآوازه کمتر شنیده باشید. دلیل آن اختصاص بخش عمده‌ی خط تولید این کارخانه به برندهای دیگر جهان است و برای ده‌ها برند نام‌آشنای دیگر در جهان دوچرخه تولید می‌کند. همان‌طور که در بندهای بالا توضیح داده شد بسیاری از برندهای دوچرخه، کارخانه و خط تولید ندارند و به همین دلیل کارخانه‌های دیگر ساخت دوچرخه‌ی آن‌ها را به ‌عهده می‌گیرند. بنابراین بخش عمده‌ی خط تولید این کارخانه‌ی بزرگ هم به این موضوع اختصاص داده شده است.

دوچرخه-اورلرد

فناوری ساخت بدنه‌ی دوچرخه‌ی اورلرد

حال که با شرکت اورلرد تایوان آشنا شدیم باید نگاهی به فناوری ساخت بدنه‌ی دوچرخه داشته باشیم. چراکه بدنه مهم‌ترین بخش تشکیل‌دهنده‌ی دوچرخه است و کیفیت آن تأثیر بسزایی در کیفیت نهایی محصول خواهد داشت.

کارخانه‌ی اورلرد برای تولید بدنه‌های دوچرخه از آلیاژ‌های ترکیبیِ تکامل‌یافته استفاده می‌کند، به همین دلیل تولید نهاییِ بدنه‌ای مستحکم و در‌عین‌حال سبک، از موارد مهمی است که در ارائه‌ی کیفیت بالای دوچرخه‌ی اورلرد سهیم است.

همچنین از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر  اشاره کرد.

  • استفاده از متریال رده‌بالا نظیر آلومینیومِ تکامل‌یافته در آلیاژهای ترکیبی.
  • استفاده از مجموعه‌ای از سالن‌های مکانیزه‌ی فرم‌دهیِ آلومینیوم و جوشکاری
  • سالن‌های نقاشی در خلأ
استانداردهای دوچرخه

استاندارد‌های اختصاصی دوچرخه‌ی اورلرد

بخشِ کنترل­ کیفیت کارخانه‌ی اورلرد، از مهندسان صنعتی و آزمایشگاه­‌های پیشرفته­ بهره می­برد. تمامی مراحلِ تولید اعم از شناساییِ آلیاژها، فرم‌­دهی، جوشکاری، نقاشی و تست لوازم محرکه به‌وسیله‌ی ابزار­های مدرنِ آزمایشگاهی، ارزیابی می­شوند تا محصولات با بالاترین کیفیت به بازار­های جهانی عرضه شوند. از استاندارد‌های اختصاصی اورلرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • روش شکل‌دهی لوله‌های آلومینیومی / Aluminum tube forming methods
  • مراحل جوشکاری صاف / smooth welding
  • رنگآمیزی الکترواستاتیک / Electrostatic painting
  • نقاط اتصال یکپارچه / Integrated connection points
  • قُطرِ بزرگِ پیشانیِ دوچرخه / Large diameter head tube
  • هندسهی بدنهی دوچرخه و عملکرد بالای دوچرخه‌های اورلرد

برای شناخت استاندارد‌های اختصاصی دوچرخه‌های اورلرد وارد شوید

لوازم به‌کاررفته در دوچرخه‌های اورلرد

اورلرد در دوچرخه‌های خود از برندهای معتبری چون شیمانو، الکسریمز، سانتور، vp ، zoom   و… بهره می‌برد.  برای بررسی دقیق‌تر نگاهی به مدل Spirit overlord  خواهیم داشت.

همان‌طور که در تصویر دوچرخه‌ی اسپیریت اورلرد مشخص است، بدنه‌ی آن از فناوری جوش صاف بهره برده است؛ این فناوری به زیباییِ هرچه بیشتر بدنه کمک می‌کند و همچنین آن را آیرودینامیک‌تر خواهد کرد. بدنه‌ی این دوچرخه از آلیاژ تکامل‌یافته‌ی 6061 آلومینیوم ساخته شده است. این محبوب‌ترین آلیاژ در صنعت دوچرخه‌سازی جهان به‌ حساب می‌آید و از آلومینیومی بسیار مستحکم و مقاوم و سبک تولید شده است.

دوچرخه اورلرد

دوشاخ دوچرخه اورلرد

دوشاخ بعد از بدنه مهم‌ترین بخشِ دوچرخه به حساب می‌آید. در سریِ اسپیریت اورلرد از دوشاخ‌های سانتورِ قفل‌شو XCR32 استفاده شده است. سانتور از شرکت‌های نام‌آشنا و با‌تجربه در تولید لوازم دوچرخه است. دوشاخ XCR32 سانتور از کیفیت بالایی برخوردار است و با سیستم قفل‌شو، سواریِ بسیار راحتی را برای دوچرخه‌سواران به همراه خواهد آورد.

ست دنده دوچرخه اورلرد

ست دنده

ست دنده‌ی دوچرخه‌ی اورلردِ مدل اسپیریت، از لوازم رده‌میانی شیمانوی ژاپن وام می‌گیرد. ست لوازم آلویو یکی از ست‌های عالیِ شیمانو است. این ست در عقب دارای 9 خودرو و در جلو 3 سینی طبق دارد که مجموع 27 دنده را برای این دوچرخه فراهم می‌کند. این ترتیبِ دنده، ایدئال‌ترین گزینه برای دوچرخه‌سواری در طبیعت، شهر، پارک‌های داخل و خارج از شهر است.

شیفتر و یا دسته دنده و ترمز دوچرخه اورلرد

ست ترمز

ست ترمز استفاده‌شده در دوچرخه‌ی اورلرد اسپیریت دیسک هیدرولیک شیمانو BR-M365 است. بی‌شک ترمز‌های دیسک بهترین و مطمئن‌ترین سیستم‌های ترمز هستند، به‌خصوص اگر محصول شرکت شیمانوی ژاپن باشند. این ست ترمز بدون شک در نوع خود بهترین است و دوچرخه‌سواریِ‌ِ امنی را برای دوچرخه‌سواران در پی خواهد داشت.

طوقه و لاستیک دوچرخه اورلرد

طوقه‌های الکسریمز

طوقه‌های الکسریمز بدون شک جزو بهترین‌ها هستند. طوقه‌ی الکسریمزِ دوجداره‌ی مثلثی، که در محل قرارگیری پره‌ها مجهز به پولک است، یکی از مطمئن‌ترین و مقاوم‌ترین طوقه‌ها در رده‌ی خود است. یقیناً دوچرخه‌ی اسپیریت اورلرد با داشتن چنین طوقه‌هایی در مقابل فشار و ضربات از تحمل و مقاوت بسیاری برخوردار است.

فرمان و کرپی دوچرخه اورلرد

لوازم جانبی دوچرخه اورلرد

لوازم جانبی دوچرخه‌ی اسپیریت اورلرد کیفیت بالایی دارند. ست کاسه و دوشاخ آن از برند Vp است و همچنین فرمان، کرپی و لوله زین از برند zoom  تهیه شده که در صنعت دوچرخه نام‌آشناست.

زین دوچرخه اورلرد

زین ولو دوچرخه اورلرد

Velo یکی از سازنده‌های معتبر زین در دنیا است که برای انواع سبک‌های دوچرخه زین‌های متنوع با فناوری بالا تولید می‌کند. این شرکت باسابقه‌ای سی‌ساله در تولید زین پیشرو است و برای گروه‌های حرفه‌ای دنیا زین‌های اختصاصی تولید می‌کند. این شرکت همچنین برای دوچرخه‌های شهری، کوهستان و جاده و تمامی سبک‌ها، زین‌هایی با طراحی خاص عرضه می‌کند. ولو بیش ‌از پانزده‌میلیون زین در کارنامه‌ی تولید سالانه‌ی خود دارد و حامی رسمی بسیاری از گروه‌های حرفه‌ای در مهروموم‌های دائمی زین در دنیا است. ولو همچنین توانایی‌های خود را در تولید زین‌های نسل آینده تقویت می‌کند و فناوری‌های خود را ارتقا می‌دهد تا بتواند زین‌های راحت‌تری را برای کاربری‌های گوناگون عرضه کند.

برای شناخت بیشتر زین های ولو اینجا کلیک کنید.

نتیجه‌گیری

دوچرخه‌ی اورلرد مدل اسپیریتحقیقتاً یکی از بهترین دوچرخه‌ها در سبک خود است. بدنه‌ی این دوچرخه فوق‌العاده است و از آلیاژ و طراحی‌ای زیبا و ژئومتریکِ کامل و صحیحی برخوردار است. این دوچرخه و لوازم شناخته‌شده‌‌اش، بر کیفیت بالای این برند صحه می‌گذارند.

دوچرخه‌ی اسپیریت اورلرد را از کجا تهیه کنیم؟

گروه شکاری تنها نماینده‌ی انحصاری دوچرخه‌های اورلرد تایوان در ایران است که این محصولات را به سراسر کشور ارسال می‌کند. از طریق تماس با فروشگاه مرکزی گروه شکاری می‌توانید اطلاعات مورد‌نیاز جهت تهیه‌ی این دوچرخه را کسب نمایید و یا به‌ صورت حضوری در خیابان قلمستان (گمرک) از تنوع بالا این برند بازدید نمایید.

 

نظرات کاربران