آموزش های دوچرخه سواری

سن مناسب دوچرخه‌سواری کودکان

این سؤالِ خیلی از پدر و مادرهایی است که یا کودکانشان به دوچرخه‌سواری علاقه‌مند هستند و یا خود والدین تمایل دارند فرزندشان دوچرخه‌سواری را یاد بگیرد. پاسخ به این سؤال ساده است؛ در هر سنی می‌توان از دوچرخه‌سواری لذت برد.

دوچرخه‌های بچگانه‌ای که در سایز 12 تولید می‌شوند مناسب کودکان 2 تا 3 سال هستند، بنابراین کودکان می‌توانند به‌راحتی دوچرخه‌سواری را از سنین 2 تا 3 سالگی شروع کنند. نکته‌ای که وجود دارد این است که بعضی از دوچرخه‌های سایز 12 که کوچک‌ترین سایز دوچرخه برای کودکان به‌حساب می‌آیند فاقد رکاب هستند. این نوع دوچرخه‌ها با نام دوچرخه‌های تعادل شناخته می‌شوند و بهترین وسیله برای شروع دوچرخه‌سواری در کودکان هستند چراکه کودک بدون ترس و استرس به‌راحتی دوچرخه‌سواری را یاد می‌گیرد و از این دوچرخه‌ها می‌توانند تا 1 یا حتی 2 سال نیز استفاده کنند.

پسربچه در حال بازی با دوچرخه اورلرد

بنابراین تا این مرحله دریافتیم که کودکان از سنین 2 یا 3 سالگی می‌توانند دوچرخه‌سواری را شروع کنند، اما نکته‌‌ی مهم در دوچرخه‌سواری کودکان انتخاب سایز مناسبِ دوچرخه متناسب با   قد کودک است. چراکه اگر دوچرخه بزرگ‌تر از قد کودک باشد او به‌سختی می‌تواند دوچرخه‌سواری را یاد بگیرد و دوچرخه‌ی بزرگ‌تر از سایز کودک در بسیاری از موارد باعث ایجاد ‌ترس از دوچرخه می‌شود و باعث می‌شود کودک بدون چرخ‌های کمکی نتواند از دوچرخه‌سواری لذت ببرد.  اگر هم دوچرخه کوچک‌تر از قد کودک باشد برای حفظ تعادل با مشکل مواجه می‌شود.
برای انتخاب سایز دوچرخه‌ی مناسبِ کودک می‌توانید از جدول زیر کمک بگیرید.

دوچرخههای سایز ۱۲ بچگانه (دوچرخه‌های تعادل بدون رکاب، بالانس بایک)

دوچرخه‌های سایز ۱۲ برای کودکان ۲ تا ۴ سال و در مواقعی و در بعضی از برندها تا ۵ سال، طراحی می‌شوند. این دوچرخه‌های بدون رکاب بهترین گزینه برای یادگیری دوچرخه‌سواری هستند. بنابراین اگر فرزند شما ۲ تا ۴ سال سن دارد توصیه‌ی ما این مدل از دوچرخه‌هاست.

دوچرخههای سایز ۱۲ بچگانه

دوچرخه‌های سایز ۱۲ مناسب کودکان ۲ تا ۴ سال هستند؛ کودکانی با قد ۹۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر

دوچرخه‌های سایز ۱۶ کودکان

دوچرخه‌های سایز ۱۴ مناسب کودکان ۴ تا ۶ سال هستند؛ کودکانی با قد ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر

دوچرخه‌های سایز ۲۰ بچگانه

دوچرخه‌‌های سایز ۲۰ مناسب کودکان ۶ تا ۹ سال هستند؛ کودکانی با قد ۱۱۵ تا ۱۳۵ سانتیمتر

دوچرخه‌های سایز ۲۴ کودکان و نوجوانان

دوچرخه‌ها‌ی سایز ۲۴ مناسب کودکان ۹ تا ۱۲ سال هستند؛ کودکانی با قد ۱۳۰ تا ۱۴۵ سانتیمتر

دوچرخه‌های سایز ۲۶ نوجوانان

دوچرخه‌ها‌ی سایز ۲۶ مناسب کودکانی با قد ۱۴۵ سانتیمتر به بالاست. در واقع سایز ۲۶ دوچرخه‌ی بزرگ‌سالان است که به کودکانی با قد بلند توصیه می‌شود.

گروه شکاری ارائه‌کننده‌ی دوچرخه‌های استاندارد برای کودکان

گروه شکاری با برخورداری از شش برند دوچرخه‌ی راش، راکی، آمانو، المپیک، اوکی و دوچرخه‌ی کافدیس و نمایندگی انحصاری دوچرخه‌های اورلرد تایوان، مجموعه‌ای از دوچرخه‌های باکیفیت و استاندارد را برای کودکان در هر سنی ارائه می‌کند. با حضور در شعبه‌ی اصلی فروشگاه گروه شکاری واقع در تهران خیابان کارگر جنوبی خیابان قلمستان (گمرک)، نبش کوچه‌ی پنبه‌چی می‌توانید در بین صدها مدل دوچرخه‌ی بچگانه در سایز‌ها و طرح‌های متفاوت در مرکز فروش دوچرخه بچه گانه در تهران و با دریافت مشاوره‌ی رایگان از پرسنل مجرب گروه شکاری، بهترین گزینه را برای کودک خود انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *