آموزش های دوچرخه سواری

علائمی که همه دوچرخه سواران باید بدانند

دوچرخه سواران باید تصمیم خود را در مورد دور زدن، پیچیدن و یا اتفاق هایی که باعث حادثه می شود را با علائم دستی به دوچرخه سواران و یا رانندگان پشت سر خود نشان دهند. اما نباید این کار را بطور مداوم انجام دهند و همیشه باید پشت سر خود را بررسی کنند و در صورت وجود دوچرخه سوار و یا خودرو  آنها را مطلع کنند.

به یاد داشته باشید که دوچرخه سواران برای کنترل دوچرخه به هر دو دست خود نیاز دارند بنابراین در زمان علامت دادن دقت کافی داشته باشید.

با ما همراه باشید تا در این پست مهمترین علائمی که در بین تمامی دوچرخه سواران جهان مشترک است را مرور کنیم و با اشتراک آن به رشد فرهنگ دوچرخه سواری کشور کمک کنید.

این علامت های دستی تقریبا جهانی هستند و می توانند برای دوچرخه سواری در تمامی کشور ها مورد استفاده قرار گیرند. آنها را در تمرینات و سفر بعدی خود امتحان کنید و این آموزش در گروه شکاری تولید شده است با انتشار آن و ارسال به دوستان خود کمک کنید تا دوچرخه سواری ایمن تری در خیابان ها و جاده ها باشیم.

1- حرکت به سمت چپ: قبل از رسیدن به تقاطع ها با علامت دادن دست چپ خود به دوچرخه سواران و یا رانندگان پشت سر خود را مطلع کنید. و به سمت چپ مسیر بروید.

2- حرکت به سمت راست: قبل از رسیدن به تقاطع ها با علامت دادن دست راست خود به دوچرخه سواران و یا رانندگان پشت سر خود را مطلع کنید. و به سمت راست مسیر بروید.

3- نشان دادن خطر احتمالی: این حرکت نشان میدهد که یک خطر احتمالی در مسیر وجود دارد و نیاز است از سرعت دوچرخه سواران و یا رانندگان پشت سر کاسته شود.

4- نشان دادن توقف: با این علامت به پشت سری های خود می گویید که در حال متوقف شدن هستید.

4- نشان دادن شن در مسیر: با این علامت نشان می دهید که مسیر شن و یا خاکی وجود دارد. با کف دست باز، شن و خاکی را نشان دهید و دست خود را به نشانه تاکید تکان دهید.

5- نشان دادن چاله و حفره: به دوچرخه سواران پشت سر حفره و یا چاله های مسیر را با انگشت اشاره نشان دهید.

6- هشدار موانع: در زمان وجود موانع در سمت راست مسیر به دوچرخه سواران پشت سر هشدار دهید که در جلو مانعی وجود دارد و دست راست خود را در پشت به سمت چپ حرکت دهید تا دوچرخه سواران پشت سر به  راست شما در منطقه امن بروند.

7- هشدار موانع: در زمان وجود موانع در سمت چپ مسیر به دوچرخه سواران پشت سر هشدار دهید که در جلو مانعی وجود دارد و دست چپ خود را در پشت به سمت راست حرکت دهید تا دوچرخه سواران پشت سر به سمت راست شما در منطقه امن بروند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *