آموزش های دوچرخه سواری

چرا استفاده از کلاه ایمنی در دوچرخه‌سواری بسیار مهم است؟

تصور ضربه خوردن به سر در جاده بسیار دردناک است. اگر با سرعت‌بالا از دوچرخه به زمین بیفتید، خطر آسیب مغزی شدید در هنگام برخورد سر با زمین نیز زیاد است. بااین‌حال، می‌توانید خطرات را کاهش دهید. یک‌راه حل خوب استفاده از کلاه ایمنی دوچرخه است.

ضربه شدید جمجمه و نیروی چرخشی علیه سر. بله به همان اندازه که به نظر می‌رسد وحشتناک است. نیروی چرخشی زمانی است که از دوچرخه خود به زمین می‌افتید و به‌جای اینکه مستقیم روی سرخود قرار بگیرید، به‌صورت اریب در خیابان فرود می‌آیید. دوچرخه‌سواران بدون کلاه ایمنی گروهی پرخطر برای این نوع آسیب هستند و بااین‌حال بسیاری از بزرگ‌سالان آن‌طور که باید از کلاه ایمنی دوچرخه استفاده نمی‌کنند. آیا شما یکی از آن‌ها هستید؟ ما حقایق و استدلال‌هایی را در مورد اینکه چرا همه باید کلاه ایمنی دوچرخه‌سواری داشته باشند، گردآوری کرده‌ایم.

 

ریسک نکنید!

شایع‌ترین صدمات وارده به سر در تصادف دوچرخه‌سواری به شقیقه یا پشت سر است. در بدترین حالت، ضربه بسیار قوی به سر ممکن است باعث مرگ شود. اگر زنده بمانید اما آسیب جدی داشته باشید، ممکن است عواقب بزرگی برای بقیه عمرتان داشته باشد. حتی آسیب‌های خفیف سر ممکن است منجر به مشکلات مادام‌العمر مانند خستگی، درد مزمن و مشکلات شناختی شود.

دوچرخه‌سواران بزرگ‌ترین گروهی هستند که در ترافیک آسیب جدی می‌بینند.

 

آمارها گویای همه‌چیز هستند

سازمان NTF (انجمن ملی ایمنی جاده‌ها) در سوئد یکی از سازمان‌هایی است که برای بهبود ایمنی جاده‌ها کار می‌کند و در کار خود برای ایمن‌تر کردن دوچرخه‌سواری، آمار آسیب‌های ناشی از تصادفات را جمع‌آوری می‌کند:

– دوچرخه‌سواران بزرگ‌ترین گروهی هستند که در ترافیک آسیب جدی می‌بینند. از 4200 نفری که در سال 2018 صدمات جدی داشتند، حدود 2000 نفر دوچرخه‌سوار بودند.

– 80 درصد از مجروحان به‌طورجدی بدون دخالت کاربر دیگری مجروح می‌شوند.

– هنگامی‌که تصادف منجر به مرگ می‌شود، آسیب‌های سر شایع‌ترین علت است.

بنابراین دلایل زیادی برای در نظر گرفتن استفاده از کلاه ایمنی دوچرخه‌سواری وجود دارد. حتی اگر تعداد کسانی که جراحات جدی دارند نسبتاً کم باشد، در رابطه با تعداد افرادی که واقعاً هرروز دوچرخه‌سواری می‌کنند، شما نمی‌خواهید یکی از افراد بدشانسی باشید که مجروح شوند. نمی‌ارزد که کلاه ایمنی دوچرخه نداشته باشید و اگر تصادف کردید از نداشتن کلاه پشیمان خواهید شد.

 

کلاه دوچرخه به ایمنی بیشتر کمک می‌کند

طبق NTF، کلاه ایمنی دوچرخه‌سواری خطر آسیب‌دیدگی سر را به نصف کاهش می‌دهد. اگر همه از کلاه ایمنی دوچرخه‌سواری استفاده کنند، می‌توان از دوسوم آسیب‌های جدی به سر جلوگیری کرد و تعداد افرادی که آسیب‌های بسیار جدی دارند تا 25 درصد کاهش می‌یابد. شرکت بیمه Folksam که به‌طور منظم کلاه ایمنی دوچرخه‌سواری مختلف را در بازار آزمایش می‌کند، در گزارش سال 2020 خود می‌نویسد که در نیمی از تصادفات با عاقبت مرگبار، دوچرخه‌سوار اگر از کلاه ایمنی استفاده می‌کرد زنده می‌ماند.

 

کلاه دوچرخه برای کودکان قانون است

در بسیاری از کشورها قانون استفاده از کلاه ایمنی دوچرخه‌سواری برای کودکان زیر 15 سال در نظر گرفته‌شده است. اگرچه این قانون خوبی است ولی متأسفانه بسیاری از بزرگ‌سالان داوطلبانه همین کار را انجام نمی‌دهند. باید فرهنگ استفاده از کلاه در دوچرخه‌سواری را از کودکی آموزش داد تا در بزرگ‌سالی نیز استفاده از آن را رعایت کنیم.

 

عقل سلیم حکم می‌کند که باید از خود محافظت کنید

پس بگذارید عقل سلیم راهنمای شما باشد؛ اما در حال حاضر تنها حدود 40 درصد دوچرخه‌سواران بزرگ‌سال از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند و کسانی که از کلاه استفاده نمی‌کنند برای خود دلایلی دارند.

کلاه دوچرخه‌سواری مانند یک فرشته نامریی از بروز حادثه یا کاهش آن جلوگیری می‌کند پس همواره در هر مسیری کوتاه یا طولانی هنگام دوچرخه‌سواری از یک کلاه مناسب استفاده کنید تا علاوه برافزایش زیبایی،‌سلامت خود را نیز حفظ کنید.

گروه شکاری با ارائه کلاه‌های راکی و کربول که از بهترین کلاه‌های دوچرخه‌سواری شهری و کوهستان هستند به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتر و سریع‌تری برای تهیه این فرشته نجات داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *