آموزش های دوچرخه سواری

راهنمای خرید دوچرخه برای افراد تازه کار

آیا نیاز است افراد مبتدی هزینه‌ی گزافی برای خرید دوچرخه بپردازند؟ خیر. واقعاً این‌گونه نیست. اولین پیشنهاد ما این است که برای شروع دوچرخه‌سواری از دوچرخه‌هایی با ست لوازم متوسط و یا پایین‌تر شروع کنید. هر‌چه ست لوازم دوچرخه رده‌بالاتر باشد طبیعتاً قیمت آن بالاتر خواهد رفت و به‌دلیل سبک‌شدن لوازم رده‌بالا، آسیب‌پذیری بیشتری خواهند داشت. بنابراین دوچرخه‌های رده‌بالا برای افراد تازه‌کار پیشنهاد نمی‌شود.

کدام برند بهتر است؟

برندهای بسیاری از کیفیت بالا گرفته تا برند‌هایی با کیفیت پایین‌تر در بازار وجود دارند. در این میان، قدم اولِ خریدِ دوچرخه‌ برای افراد تازه‌کار، انتخاب یک برند باکیفیت و قیمت‌مناسب است. پیشنهاد ما انتخاب برندهای ارائه شده‌ای از گروه شکاری است که در آن‌ها دوچرخه‌های رده متوسط با قیمت مقرون‌به‌صرفه معرفی می‌شود. در این میان برندهای دوچرخه‌ی راکی، راش، المپیک، آمانو و اوکی پیشنهاد ما است، چراکه با قیمتی مناسب دوچرخه‌‌ای استاندارد خریداری خواهید کرد. توجه داشته باشید که این دوچرخه‌ها در رده‌های بالا هم ارائه می‌شوند که برای شروع دوچرخه‌سواری نیازی به آن‌ها نیست. برای افراد تازه‌کار دوچرخه‌هایی با ست لوازم شیمانو، آسرا، تورنی و تی.زد انتخاب مناسب است که در برندهای‌ ارائه شده در گروه شکاری نیز وجود دارند.

 

ست ترمز دوچرخه راکی

 

چه سبک دوچرخه‌ای مناسب است؟

سبک دوچرخه‌های کوهستان، سبکی اسپرت و همه‌کاره است و با آن هم در شهر و هم در پارک‌های جنگلی و طبیعت می‌توانید دوچرخه‌سواری کنید. از‌این‌رو برای استفاده‌ی روزمره و پیشنهاد به افراد تازه‌کار گزینه‌ی مناسبی است. به‌غیر‌از این سبک، دوچرخه‌ها‌ی هیبرید و شهری هم می‌توانند گزینه‌ی مناسبی باشند، اما محدودیت‌هایی نسبت به دوچرخه‌ی کوهستان اسپرت دارند.

چه سایزی مناسب است؟

دوچرخه‌های کوهستان اسپرت در سه استاندارد چرخ (طوقه) ارائه می‌شوند. استاندارد 26 اینچی قدیمی و  5/27و 29 استانداردهای جدید هستند. استاندارد 5/27 برای افراد تازه‌کار ایدئال است و اگر تصمیم دارید هزینه‌ی کمتری صرف خرید دوچرخه کنید استاندارد 26 هم می‌تواند مناسب باشد. استاندارد 29 به افراد تازه‌کار پیشنهاد نمی‌شود.

سایز بدنهی دوچرخه

توجه داشته باشید که سایز بدنه‌ی دوچرخه باید اندازه‌ی قد دوچرخه‌سوار باشد. بنابراین در زمان خرید دوچرخه از فروشنده‌ها درخواست کنید دوچرخه‌ی مناسب سایز خودتان را بدهند.

 

تأثیر تعداد دندهی دوچرخه

آیا تعداد دنده برای افراد مبتدی مهم است؟ برای پاسخ به این پرسش باید بگوییم که وجود دنده‌ی دوچرخه و تعداد آن رابطه‌ی مستقیم با محل دوچرخه‌سواری دارد. اگر در مسیرها و خیابان‌های مسطح دوچرخه‌سواری می‌کنید نیاز چندانی به دوچرخه‌های دنده‌ای نخواهید داشت ولی اگر در شهری مانند تهران با سربالایی و سراشیبی‌های بسیار روبه‌رو هستید حتماً پیشنهاد می‌کنیم از دوچرخه‌های دنده‌ای استفاده کنید، که در این صورت تمامی برندهای گروه شکاری دوچرخه‌های باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه‌ای را که مجهز به سیستم دنده‌ی‌ شیمانو هستند ارائه می‌کنند.

معمولاً دوچرخه‌هایی با تعداد دنده‌ی 21 که در جلو سه خودرو و در عقب هفت خودرو دارند برای افراد تازه‌کار بسیار مناسب است و نیازی به ست‌های لوازم رده‌بالا نخواهد بود. افراد تازه‌کار با این تعداد دنده به‌راحتی می‌توانند از دوچرخه‌سواری لذت ببرند.

افراد مبتدی چگونه دوچرخه‌سواری را شروع کنند؟

اگر جزو افراد نابلد هستید بهترین روش یادگیری دوچرخه‌سواری، روش سرخوردن است. در این روش باید رکاب‌های دوچرخه را باز کرده و ارتفاع زین را به میزانی بالا بیاورید که پاهایتان به‌راحتی روی زمین قرار گیرند البته نباید در این حالت زانوهایتان خم شوند. با این حالت شما به‌راحتی می‌توانید به‌وسیله‌ی پاهایتان خود را به‌سمت جلو هل دهید و شاهد پیشرفت و حفظ کنترل خود روی دوچرخه باشید.

پیشنهاد برای مطالعه آموزش‌های دوچرخه‌سواری به افراد مبتدی

ما در تیم آموزشی گروه شکاری به افراد تازه‌کار و علاقه‌مند به دوچرخه‌سواری پیشنهاد می‌کنیم برای بالابردن کیفیت مهارت‌های خود در دوچرخه‌سواری آموزش‌های مرتبطی را که در وب‌سایت برای علاقه‌مندان آماده شده است مطالعه نمایند، چراکه مطالعه و آموزش‌ باعث می‌شود مهارت‌های لازم را با سرعت بالاتر و به‌صورت اصولی فراگیرید و همچنین اگر سؤال و یا راهنمایی نیاز داشتید در بخش دیدگاه‌ها ارسال کنید، کارشناسان گروه شکاری همیشه برای پاسخ‌گویی به علاقه‌مندان آماده هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *